Tredje största illegala handeln världen över.

Läser man på informationsblad o fakta sidor om human trafficking kan man läsa att det är den tredje största illegala handeln världen över efter illegala vapen och droger. Men vet ni vad jag tror? Att den är större, att det är den största illegala handeln världen över. Om den inte är det så kommer den att bli det. Jag ska förklara varför jag tror som jag gör.

Ett vapen eller en drog är ett ting. En människa därimot, är en levande organism. Ett vapen kan du sälja en gång, sen är det borta. En människa kan du sälja gång på gång på gång, och du tjänar mer pengar.

Samtidigt är man mer informerad i samhället om att droger och vapen existerar och är vanligt och det "syns tydligare". Därimot är det många i samhället (läs: i Sverige) som inte ens vet att trafficking existerar här. Att deras granne kanske håller en ung kvinna instängd i en lägenhet eller går dagligen till pristituerade som de inte vet om de är tvångsprostituerade eller frivilliga.

Det går att diskutera. Vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0